Seri Anggun

Wednesday, March 05, 2008

Soalan Lisan 5NA

Salam pelajar-pelajar 5N saya.
Sila beri pendapat mengenai soalan LISAN ini.

"Apa pendapat kamu tentang kemudaratan teknologi pada masa ini?"

terima kasih

Wassalam
Cikgu Fawziyah

3 Comments:

  • At 12:31 AM, Blogger b_n69 said…

    This comment has been removed by the author.

     
  • At 12:34 AM, Blogger b_n69 said…

    Wasalam,Cikgu Fawziyah

    Teknologi pada masa kini mempunyai pengaruh yang kuat terhadap orang ramai.Seperti alat-alat canggih yang dikeluarkan di pasaran,ramai yang akan mengambil peluang untuk mendapatkannya.

    Komputer merupakan salah satu alat canggih yang digunakan hampir seantero dunia.Ada yang menggunakannya untuk pekerjaan dan ada untuk berkomunikasi dengan rakan-rakan.Mereka selalu menggunakannya untuk beberapa jam dan ini merupakan suatu bahaya.

    Kajian yang telah dilakukan ke atas penggunaan komputer yang berlebihan akan merosakkan bahagian mata kita kerana kita asyik memerhatikan ke skrin komputer dan juga bahagian lain yang tidak kita ketahui.

    Bukan sahaja itu,komputer adalah suatu alat yang boleh membuat seseorang itu lalai dalam mengerjakan suruhan agama iaitu beribadah.Mereka menganggap komputer itu adalah segalanya dan mereka akan terus dihanyutkan kerana terpedaya dan pengaruh kuat yang terdapat pada komputer.

     
  • At 5:26 PM, Blogger nakhodabts said…

    Terima Kasih banyak-banyak di atas pandangan awak itu. Alhamdulillah, memang benar kata-kata awak itu, komputer ini walaupun ia amat berguna di dalam aktiviti seharian kita, namun ia perlu digunakan berpada-pada; tidak keterlaluan.

    Wassalam
    Cikgu Fawziyah

     

Post a Comment

<< Home